November 8, 2009

Oslo Whiskyfestival

Fredag 6. november var det tid for Oslo Whiskyfestival. Et årlig arrangement til glede for oss whiskyelskere. Arrangør er Chris Maile, en kapasitet på skotsk whisky som arrangerer kurs smakinger og andre whisky events.
Vi var 5 venner som debuterte på festivalen, og vi koste oss med whiskysmaking fra ankomst ca: 18.15 til vi måtte gå rundt 21.00. Dette var en kjempeanledning til å få bekreftet sine preferanser når det gjelder whisky, og en glimrende måte å oppdage nye whiskyer på.
Her var det meste av skotske destillerier representert, og vitebegjærlige festivalgjester kunne øse av kunnskapen til de entusiastiske menneskene som betjente barene. Jeg fikk svar på en del ting jeg lurte på, som for eksempel at Highland Park kommer med sin Hjärta i midten av november, og at Ardbeg Uigeadail er min favoritt for tiden. Etter å ha smakt meg gjennom så å si samtlige av Ardbegs tappinger.
Jeg fikk smakt meg gjennom en 8-10 whiskyer i løpet av kvelden og kommer tilbake med noen av mine inntrykk senere.
Nå gjenstår det bare å takke arrangørene for et glimrende arrangement, og glede seg til neste år, hvor vi går både for to dager, og master classes.

No comments:

Post a Comment